فرنيافرنيا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 13 روز سن داره
وبلاگ فرشته كوچولووبلاگ فرشته كوچولو، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

فرشته کوچولو

فرنیا غذای جدیدی را امتحان کرد

1391/12/13 11:48
نویسنده : مامانی
960 بازدید
اشتراک گذاری

عزیز دلم

مامان وقتی نبودی خیلی عاشق درست کردن غذاهای جدید بود و البته بخاطر اینکه بابایی از غذاهای جدید استقبال میکرد مامانی تشویق میشد اما با امدن گل دختری رفتم سراغ غذاهای ساده و بیشتر اش و سوپ که بابایی چندان دوست نداره و چند روز پیش که فرنیا خوب غذا نمیخورد  میگفت خوب معلومه دیگه غذاهای تکراری خسته اش کرده دوست نداره و این شد که  تصمیم گرفتم این بار یک پیتزا بپزم

و نتیجه عالی بود دخترم خیلی دوست داشت و راحت نشست سرسفره و غذاش را خورد چون نون هم دوست داره بهش میگفت نون خوشمزه

اما علت نوشتن این پست، گذاشتن این دستور غذا واسه مامان پریسا جون است تا امتحان کنه و توی وب اشپزی  بنویسه اخه نتونستم موقع درست کردن عکس بگیرمآخ البته نمیدونم شاید مامان پریسا جون خودش این پیتزا را بلد باشه؟سوال

دستور پیتزا ادامه مطلب

پیتزا ماهیتابه ای

ارد 1.5لیوان، ماست نصف لیوان، روغن 5قاشق غذاخوری، تخم مرغ 1عدد، پکینگ پودر 1قاشق مرباخوری نمک به میزان لازم

این مواد اصلی خمیر است اما من توی این مواد به دلخواه پودر اویشن، جعفری خشک، پودر سیر، پودر زنجبیل هم میریزم اخه خمیرش خوشمزه تر میشه

اول مواد خشک را باهم مخلوط میکنیم بعد تخم مرغ و ماست را با هم کمی میزنیم و به مواد خشک اضافه میکنیم این خمیر چسبناک است کف ماهیتابه را چرب میکنیم و دستامون هم کمی چرب میکنیم (که خمیر به دست نچسبه و اذیت نکنه) و خمیر را کف تابه پهن میکنیم روی خمیر را کمی سس قرمز میریزم بعد مواد روی پیتزا را روی خمیر میچینیم و در اخر پنیر رنده شده پیتزا اضافه میکنیم بعد 15دقیقه با در باز (که خمیر بپزه) و 10دقیقه با در بسته (تا پنیر کش بیاد) روی اجاق گاز میگذاریم شعله ملایم باشه این مواد برای دوتا تابه سایز 26(متوسط) است ولی بستگی داره نان پیتزا را ضخیم دوست دارید یا نازک البته خیلی فرقی نداره اول در تابه باز باشه یا بسته فقط اگه اول درش باز باشه بعد درش را ببندیم پنیر حالت کشی بیشتری پیدا میکنه اگر هم همش درش بسته باشه نان پیتزا بخاطر عرقی که میکنه خمیر میشه من از تابه چدنی استفاده میکنم شعله را کم میکنم کافیه اما اگه کف تابه نازک باشه بهتر است شعله پخش کن زیر تابه بگذاریم زمان پخت هم وقتی است که کف نان برشته بشه راحت از تابه جدا میشه مثل کوکو میشه زیزش را نگاه کرد هروقت برشته شد پختش تمام است

مواد پیتزا هم که دلخواه است من هویج پخته نگینی ، قارچ ورقه شده اما خام، نخود فرنگی و ذرت کنسروی، گوشت و پیاز و سیب زمینی سرخ شده،  فلفل دلمه ای خلالی خام ریختم

امیدوارم خوب توضیح داده باشم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان پریسا
13 اسفند 91 11:41
سلام فرشته جون دست گلت درد نکنه

یه سوال:
این مواد که باهاش خمیر درست میکنیم ، همشو در تابه پهن میکنیم یا همین را 2 قسمت میکنیم و 2 بار درست میکنیم؟

مرسی که به فکر ما هم هستی


این خمیر را دو قسمت میکنیم
مامان پریسا
13 اسفند 91 11:55
مرسی فرشته جون.
منتظرت جوابت بودم.

پس با اجازه نوشتمش تا برم درستش کنم.



خواهش میکنم امیدوارم خوشتون بیاد میدونم خیلی خوشمزه تر از من میپزی
میدونی رفتم اسفناج خریدم واسه کیک اسفناج هنوز وقت نکردم درستش کنم ایشالله انو درست کنم با عکس میگذارم
خـــآله ی نـــــورآ
14 اسفند 91 10:05
دست مامانی درد نکنه
مامان پریسا
16 اسفند 91 12:59
واااااااای نه فرشته جون من از اون ها ناراحت نبودم.اتفاقا خییییییییلی هم خوب هستن و پریسا خیلی دوستشون داره. تا حالا 3 تاشونو تموم کرده.اون بار اولی بود که استفاده میکرد و خب بلد نبود چطور استفاده کنه. دست گلت هم درد نکنه. اره این خانمی از هر چیزی برای رنگ امیزی خودش استفاده میکنه. جاتون خالیه عزیزم. کاش برای سمنو پزون اینجا بودی.
مامان ریحانه جون
17 اسفند 91 7:02
نوش جونت عسلکم
مامان اتنا
19 اسفند 91 16:45
سلام فرشته جون من از طریق مامانه پریسا باهات اشنا شدم اخه منم عید میرم اهواز واون شما رو بهم معرفی کرد اگه اجازه بدی لینکتون کنم.

از اشناییتون خوشحال شدم با افتخار لینکتون میکنم