فرنيافرنيا، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 4 روز سن داره
وبلاگ فرشته كوچولووبلاگ فرشته كوچولو، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 27 روز سن داره

فرشته کوچولو

پيشرفتهاي فرنيا تا سه سالگي

1392/8/28 15:27
نویسنده : مامانی
774 بازدید
اشتراک گذاری

عزيز دلم امروز كمي از كارهايي كه بلدي و چيزهايي كه يادگرفتي مينويسم

كلمه هاي انگليسي كه بلدي

اعداد تا 10

رنگها: سبز، قرمز، صورتي، آبي، زرد(به يلو ميگي للوزبان)نارنجي

ميوه ها: موز، سيب، پرتقال جديدا انگور را هم بهتون ياد داده اند اما هنوز كامل بلد نيستي

اعضاي بدن: دست، سر، شانه، زانو، انگشت پا، چشم، گوش، دهان، بيني، گوش

كلمات: دراز و كوتاه(long-short)، روشن و خاموش(off-on)، بزرگ و كوچك(big-small)

يك عالمه شعر بلدي كه ديگه نميتونم بنويسم

سوره حمد كه البته با كمك ميخواني

zibazibazibaziba

توي قطار زمان برگشت از مشهد بخاطر بودن 2تااقاي ديگه توي كوپه ما مجبور شدم جا را عوض كنم و فقط من و شما بريم يك كوپه ديگه توي كوپه جديد سه تا خانم پرحرف بودن كه شب با اينكه ميديدن شما خوابت مياد اما بازم حرف ميزدند و رعايت نميكردند و حتي يكيشون ميگفت خوب حالا كه ما حرف ميزنيم نمي تونه بخوابه خوب باهاش بازي كنتعجب بلاخره ساعت 11رضايت دادند اماده خواب بشن شما يك دفعه به من ميگي

مامان گوشاي تو هم از صداي اينها درد گرفته؟دل شکستهماچ

ziba

داشتم براي دختري تعريف ميكردم يك چتر ديدم عكسهاي دورا روش بود

- مامان برام ميخري؟ - بله بعد ميخرم - خراب بودن برام نخريدي؟ و من اين شكلي شدم:تعجبسوالمتفکرعینک و اخرش هم اين شكليتشویق

بعد يكدفعه پرسيدي چرا بد ميخري؟ -سوال آهان نه اشتباه فهميدي دخترم بد نه بعدا ميخرم

دختر قشنگ مامان بعد را كه توي زبان محاوره بد تلفظ ميشه با كلمه بد اشتباه گرفته بود

ziba

با عرض معذرت يك چيزي را تعريف كنمخجالت

دختري را بردم دستشويي پي پي كرده با ناراحتي ميگه واي مامان اينا چيه توي پي پي دندونامه؟استرس

با تعجب نگاه كردم گفتم اي واي اينا ذرتهايي كه خوردي و خوب نجويدي با اضطراب ميگه نه دندونامه من ذرتها را جويدم بهش گفتم ببين دندونات توي دهنت است كمي دندوناش را بهم فشار ميده و با دستش لمسشون ميكنه ميگه آره دندونام هستن ولي من ذرتها را جويدم باور كنقهقههقهقهه

ziba

دو شب پيش ساعت 1 نيمه شب از خواب بيدار شده بره دستشويي نصفه شبي يادش امده سوال بپرسه

-مامان من كوچيك بودم به ديوار چي ميگفتم؟ به مو فرفري چي ميگفتم؟ به قاشق چي ميگفتم؟

- عزيزم من خوابم مياد فردا جواب ميدم

- نه حالا بگو

- به قاشق ميگفتي داخود

- نه وقتي خيلي ني ني بودم به قاشق چي ميگفتم

- ني ني ها كه حرف نميزدند

- چرا من حرف ميزدم به قاشق ميگفتم قا

- خوب خودت بگو خودت كه يادته

در حين سوال و جوابها كارش تمام شد و برگشتيم به تخت سرش كه رفت روي بالش خوابش برد و اصلا انگار كه نه انگار ايشون بودن كه سر منو برده بود و خواب از سرم پرانده بود و مصرانه جواب سوالاتش را ميخواستخوابآخ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامان امیرمهدی
28 آبان 92 16:44
ماشالا به این همه پیشرفت.....فرشته جون اگه همین جوری ادامه بده یه چیزی ازش در میاد
مامانی
پاسخ
ميدوني من خودم خيلي با اموزش زبان براي فرنيا موافق نيستم اما وقتي ميبينم خودش علاقه نشون ميده و زود يادميگيره من هم خوشم مياد
مامان پریسا
28 آبان 92 18:02
افرین به فرنیا جون زرنگ
مامانی
پاسخ
ممنون
مامان پریسا
28 آبان 92 18:03
با این حرفاشونخب بچه راست میگه گوشش درد گرفت
مامانی
پاسخ
انوقت ان خانمها اين حرفها را ميشنيدن بعد ميگفتن اصرار نكن بخوابه
مامان پریسا
28 آبان 92 18:04
همه چیز باید از نظر اینها بررسی بشهپریسا هم وقتی پ رو میبینه روشون اسم میذاره
مامانی
پاسخ
هربار اين مراسم را داره گاهي اجازه نميده برم داخل اما تا كارش تمام شد صدام ميكنه و درموردش صحبت ميكنه
مامان فتانه
29 آبان 92 17:43
وااااایییییی عجب شیرین زبونی شده...ههههه قضیه پی پی و خانومه تو قطار خیلی جالب بود
مامانی
پاسخ
این دستشویی رفتن هر روز ماجرایی داره برای خودش نمیدونم کی براش عادی میشه که اینقدر درباره اش حرف نزنه
مامان آیلا
30 آبان 92 8:51
آفرین صد آفرین
صبا خاله ی آیسا
1 آذر 92 19:25
عزیزم افرین چقدر ماشآلله زرنگیییییییی بوووووووس
مامان ارغوان
3 آذر 92 1:20
عزیزم .به مامان بگو زود زود اسپند دود بده برات گلم
مامان فتانه
3 آذر 92 10:01
ما اپ کردیم
مامانی
پاسخ
الان مياييم
رها
3 آذر 92 18:07
عزیز دلم چه باحال چه شیرین زبونی شده فرنیا حالا واقعا کوچیک بوده در حد نی نی یه ماهه حرف میزده ؟
مامانی
پاسخ
من كه يادم نيست اما حتما حرف ميزده اخه خودش يادشه
مامان پریسا
3 آذر 92 18:17
سلام خوبی فرشته جون.
مامانی
پاسخ
ممنون بله خوبم فقط...
مریم مامان نیکان
9 آذر 92 20:10
اینکه به زبان علاقه داره خیلی خوبه،حتما"کلاس زبان بفرستینش خیلی پیشرفت میکنه
مامانی
پاسخ
فعلا كه من شاغلم و از صبح تا عصر ساعت 5درگير كار هستم اما اگه جايي را پيدا كنم بعد از ساعت كاري كلاس داشته باشه حتما و خوب تابستانها بهتره اخه روزها طولاني تره و مهمتر از همه اينكه من ترجيح ميدم بره كلاسهايي كه فعاليت بدني داره مثلا ژيمناستيك، اسكيت، باله و...